Lezers-recensies J.ROM

Deel 1: Schaduw

Schaduw Wat vinden de lezers van dit verhaal?

Op deze pagina worden de meningen van de lezers over J.ROM 1: Schaduw verzameld. U kunt zelf een bijdrage leveren aan de hier verzamelde commentaren via dit formulier.

Gemiddeld cijfer 7,08

NaamKison
RecensieIk zie in de andere recensies een hoop mensen die zich storen aan het gevloek. Mij is dit de eerste keer dat ik dit album las niet eens opgevallen. Waarschijnlijk is dit mede omdat wij "jeugd van tegenwoordig" zelf ook constant vloeken. In ieder geval stoorde ik me er niet aan. Ik vond dit album, als iemand die ook een hoop van de originele reeks gelezen heeft, goed gemoderniseerd en aangepast aan de hedendaagse cultuur. Het shijnt een heel ander licht op J.rom en laat zien dat hij ook maar een mens is, dat fouten maakt. Het is een heel mooi begin van een coole stripreeks. Daarom (en om de algemene geweldigheid van de reeks) geef ik dit album een tien en wacht ik ook af op de volgende albums. Hopelijk wordt dit een reeks die nig lang doorgaat.
Datumdonderdag 12 mei 2016 15:47

NaamMaximiliaan Eckhardt
RecensieDit verhaal is, naar ik hoop, een opzet voor een groot avontuur dat meerdere albums zal beslaan. In dit licht is het verhaal heel goed te lezen. En het tekenwerk is erg mooi. Door de wat donkere kleurzetting wordt een sombere sfeer geschapen. (Tevens springt het gouden pak van J.rom ook erg mooi in het oog) Het lijkt erg op een amerikaanse superheld comic. Maar ja, wat wil je, J.rom is toch best wel super. (En Jerommeke ook)
Datummaandag 09 maart 2015 13:34

RecensieJ.Rom is wat mij betreft een goede start naar een geweldige stripreeks. Ik begin de stijl en de durf van de studio steeds meer te waarderen. Ze gaan duidelijk een andere weg in met de karakters van Suske en Wiske. De "Oudere" Suske en Wiske zijn weg en zullen we ook niet meer terug zien. De studio gaat duidelijk met de tijd mee en dat is wat mij betreft een slimme keuze met betrekking tot de toekomst. Ik ben alleen wel erg benieuwd of de andere karakters uit de oudere reeks ook in deze reeks voor gaan komen! Verder moet het verhaal nog wel op gang komen maar dat zal in deel twee hoogstwaarschijnlijk goed komen!
Datumwoensdag 25 februari 2015 20:20

NaamPerry
RecensieIk denk dat mensen voor dat ze dit album moeten gaan lezen, zich een ding moet realiseren. Namelijk dat dit niet de Jerom is die zij kennen en van houden van de Suske en Wiske-verhalen en de oude Jerom-verhalen. Dit is ook een heel nieuw karakter (hij heet eigenlijk ook J.ROM). Als het mij vooral ergens aan doet denken is aan de Amerikaanse superhelden-strips. En als de schrijvers/tekenaars dat voor ogen gehad hebben zijn ze zeker in een opzet geslaagd.

Paar kritiekpuntjes heb ik wel. Anders dan bij de Amaros-reeks, voel ik mij nog niet gelijk verbonden met alle karakters. Sommigen heb ik echt het idee dat er ingegooid zijn. Andere puntje is, als je probeert de Amerikaanse superhelden-strips na te maken. Doe het dan wel zo dan het een eigen stijl heeft. De stijl, namen enzo komen heel erg Amerikaans over. Geef er een Europese of desnoods Belgisch-Nederlandse swing aan en ik denk dat al veel meer mensen er van gaan genieten.

Datumzaterdag 27 december 2014 14:52